autóbuszok (haszonjárművek, mobil gépek) globális szerkezetdinamikai tulajdonságai

                (2020. jan-i állapot…)

                  Főbb témakörök:

                • a nemlineáris rendszer modális analízise
                  Nemlinearitások hatása az autóbusz vázszerkezet dinamikus igénybevételére [68], [60], [104], [87]

                  Dinamikus rendszer paraméterérzékenység vizsgálata [47], [45]
                  Nemlineáris rendszer modális szintézise [38], [37], [39]

                  A végeselemes méretezési módszer alkalmazása a raktári felrakógépek fejlesztésében [9]

                • a kapcsolt rendszerek dinamikája
                  Az aktív utas modellt helyettesítő mechanikai modell []

                  Az autóbusz szerkezetdinamikai jellemzői aktív utas modell esetén [78]

                  Az utas hatása a járművázszerkezet feszültség jellemzőire [113], [102]

                  A jármű és a szállított teher dinamikai kölcsönhatása [114], [66], [8], [5]

                  Vasúti pálya és jármű kapcsolat struktúra vizsgálata [116]

                  Jármű és híd, mint kapcsolt dinamikus rendszer struktúra és paraméter vizsgálata [84], [82], [81], [77]

                  Motorgerjesztett testzajok [19], [11]

                • modell struktúrák hatása jármű és mobil gépek vázszerkezetének számított rendszerjellemzőire
                  A vázszerkezet dinamikus feszültség összetevőinek gyors számítása [101]

                  A feszültség közelítő becslése autóbusz vázszerkezetnél tranziens útgerjesztés esetén [99]

                  A repülőgép vázszerkezet (sárkány) dinamikus igénybevétele leszálláskor []

                • a felfüggesztési paraméterek optimálása
                  Egy városi autóbusz optimális paramétereinek meghatározása [105], [103]

                  Autóbusz lengéskényelmének javítása a felfüggesztési paramétereinek optimális megválasztásával [96]

                  A jármű felfüggesztési paramétereinek optimálása [94], [92] [29], [28] [26] vasúti alkalmazás
                  Sztochasztikus gerjesztésű járműlengőrendszerek adaptív optimálása [4], [3]
                  A jármű felfüggesztési rendszer optimális, nemlineáris karakterisztikáinak meghatározása [2], [1]