autóbuszok (haszonjárművek, mobil gépek) globális szerkezetdinamikai tulajdonságai
(2020. jan-i állapot…)
• a nemlineáris rendszer modális analízise
Nemlinearitások hatása az autóbusz vázszerkezet dinamikus igénybevételére
[68], [60], [104], [87]
Dinamikus rendszer paraméterérzékenység vizsgálata
[47], [45]
Nemlineáris rendszer modális szintézise
[38], [37], [39]
A végeselemes méretezési módszer alkalmazása a raktári felrakógépek fejlesztésében
[9]
• a kapcsolt rendszerek dinamikája
Az aktív utas modellt helyettesítő mechanikai modell
[]
Az autóbusz szerkezetdinamikai jellemzői aktív utas modell esetén
[78]
Az utas hatása a járművázszerkezet feszültség jellemzőire
[113], [102]
A jármű és a szállított teher dinamikai kölcsönhatása
[114], [66], [8], [5]
Vasúti pálya és jármű kapcsolat struktúra vizsgálata
[116]
Jármű és híd, mint kapcsolt dinamikus rendszer struktúra és paraméter vizsgálata
[84], [82], [81], [77]
Motorgerjesztett testzajok
[19], [11]
• modell struktúrák hatása jármű és mobil gépek vázszerkezetének számított rendszerjellemzőire
A vázszerkezet dinamikus feszültség összetevőinek gyors számítása
[101]
A feszültség közelítő becslése autóbusz vázszerkezetnél tranziens útgerjesztés esetén
[99]
A repülőgép vázszerkezet (sárkány) dinamikus igénybevétele leszálláskor
[]
• a felfüggesztési paraméterek optimálása
Egy városi autóbusz optimális paramétereinek meghatározása
[105], [103]
Autóbusz lengéskényelmének javítása a felfüggesztési paramétereinek optimális megválasztásával
[96]
A jármű felfüggesztési paramétereinek optimálása
[94], [92]
[29], [28]
[26] vasúti alkalmazás
Sztochasztikus gerjesztésű járműlengőrendszerek adaptív optimálása
[4], [3]
A jármű felfüggesztési rendszer optimális, nemlineáris karakterisztikáinak meghatározása
[2], [1]