szükséges és elégséges modell struktúra meghatározása haszonjárművek számítógépes analíziséhez

                (2020. jan-i állapot…)

                  Célkitűzés:
                  - meghatározni a számítógépes analízishez szükséges, de egyben elégséges objektum specifikus modell struktúrát;
                  - mindezt az alkalmazott modell redukálási eljárásoktól függően (statikus, modális, vegyes, dinamikus kondenzáció);
                  - majd e redukált modellek tömeg, csillapítási és merevségi jellemzőinek előállítása; és
                  - a kinematikai gerjesztés, a pályafelület generálása

                  Főbb témakörök:

                • a diszkrét csillapítással rendelkező rendszer modálanalízise
                  DADD utófeldolgozó - egy eszköz a járművázszerkezetek dinamikai méretezéséhez [41], [42], [43], [36], [34], [32], [31], [30], [23], [22], [21]

                • a modellstruktúra és paraméter vizsgálatok
                  Idővariáns rendszer modálanalízise [65], [67]
                  Dinamikusan kondenzált lengőrendszerek vizsgálata [87, [72]

                  Haszonjármű merevtestszerű mozgásösszetevőinek dinamikus igénybevétele [85], [88]
                  A 2M62 mozdony szerkezetdinamikai vizsgálata [97]

                  A nyomott rúd dinamikai vizsgálata avagy hogyan mozog a locsolócső? [106]
                  Diszkretizált rúdszerkezeti modell struktúrák összehasonlítása [112]
                  Vasúti pálya és jármű kapcsolat struktúra vizsgálata [116]
                  Jármű és híd, mint kapcsolt dinamikus rendszer struktúra és paraméter vizsgálata [84], [82], [81]
                  A modell struktúrák hatása a számított jármű jellemzőkre [33]
                  A vázszerkezet belső csillapításának hatása a jármű lengésére [18] és a vázszerkezet igénybevételére [15]
                  Jármű felépítmény belső csillapításának hatása a jármű lengésére és a vázszerkezet igénybevételére [13], [14]
                  A haladási sebesség hatása a jármű és vázszerkezetének lengés jellemzőire [23], [10], [7]
                  Autóbusz kocsiszekrény merevségének hatása a dinamikus igénybevételek szórására [6]
                  A tömegkiosztás hatása a jármű szerkezetdinamikai jellemzőire [ ]

                • a redukált modellek, azok együttható mátrixainak (gyakorlati) előállítása
                  A redukált rendszer merevségi mátrixának előállítása az egységnyi tömeg módszerével [89], [44]

                  Járművázszerkezeti modell statikus kondenzációja a dinamikus jellemzők segítségével [40]
                  Dinamikus rendszer kondenzációjának egy gyakorlati megoldása [27]
                  A redukált merevségi mátrix előállítása [25], [24]

                • a vázszerkezet belső csillapításának leírása
                  Diskontinuum struktúrák belső csillapításának modellezése [52], [53]
                  A felépítmény belső csillapításának lehetséges mértéke egy városi autóbusznál [17]
                  Az autóbusz felépítmény nemlineáris csillapító összetevőjének egy lehetséges modellje [16]

                • a FEM-MBS struktúrák kapcsolata
                  MBS és FEM alapon számított autóbusz szerkezetdinamikai jellemzők összehasonlítása [79]
                  Haszonjármű merevtestszerű mozgásösszetevőinek dinamikus igénybevétele [85], [88] [104]

                • a sztochasztikus útgerjesztés leírása
                  A relatív fázis függvény szerepe pálya realizációk előállításánál [69]

                  Algoritmus az útegyenetlenség felületek generálására [70], [74]

                • az abroncs-talaj kapcsolat leírása
                  Az abroncs által módosított útegyenetlenség leírása [107],
                  Az abroncs által módosított útegyenetlenség tulajdonsága [95]
                  Hogyan írja át a rugalmas kerék az úthibákat? [93]

                • a terhelési kollektívák előállítása, élettartam előrejelzés
                  Tehergépkocsi alvázkeret kifáradási jellemzőinek becslése [108], [109]
                  A 2M62 mozdony szerkezetdinamikai vizsgálata [97] [35]

                • a kismintás modellezés (modelltörvények) [104], [51], [54], [56]

                • az általánosított sajátérték feladat közelítő megoldása [73]

                • a paraméter identifikáció, VEM modell validálás [91]