(2020. jan-i állapot…)
Célkitűzés:
- meghatározni a számítógépes analízishez szükséges, de egyben elégséges objektum specifikus modell struktúrát;
- mindezt az alkalmazott modell redukálási eljárásoktól függően (statikus, modális, vegyes, dinamikus kondenzáció);
- majd e redukált modellek tömeg, csillapítási és merevségi jellemzőinek előállítása; és
- a kinematikai gerjesztés, a pályafelület generálása
Főbb témakörök:
• a diszkrét csillapítással rendelkező rendszer modálanalízise
DADD utófeldolgozó - egy eszköz a járművázszerkezetek dinamikai méretezéséhez
[41], [42], [43], [36], [34], [32], [31], [30], [23], [22], [21]
• a modellstruktúra és paraméter vizsgálatok
Idővariáns rendszer modálanalízise
[65], [67]
Dinamikusan kondenzált lengőrendszerek vizsgálata
[87, [72]
Haszonjármű merevtestszerű mozgásösszetevőinek dinamikus igénybevétele
[85], [88]
A 2M62 mozdony szerkezetdinamikai vizsgálata
[97]
A nyomott rúd dinamikai vizsgálata avagy hogyan mozog a locsolócső?
[106]
Diszkretizált rúdszerkezeti modell struktúrák összehasonlítása
[112]
Vasúti pálya és jármű kapcsolat struktúra vizsgálata
[116]
Jármű és híd, mint kapcsolt dinamikus rendszer struktúra és paraméter vizsgálata
[84], [82], [81]
A modell struktúrák hatása a számított jármű jellemzőkre
[33]
A vázszerkezet belső csillapításának hatása a jármű lengésére [18] és a vázszerkezet igénybevételére
[15]
Jármű felépítmény belső csillapításának hatása a jármű lengésére és a vázszerkezet igénybevételére
[13], [14]
A haladási sebesség hatása a jármű és vázszerkezetének lengés jellemzőire
[23], [10], [7]
Autóbusz kocsiszekrény merevségének hatása a dinamikus igénybevételek szórására
[6]
A tömegkiosztás hatása a jármű szerkezetdinamikai jellemzőire
[ ]
• a redukált modellek, azok együttható mátrixainak (gyakorlati) előállítása
A redukált rendszer merevségi mátrixának előállítása az egységnyi tömeg módszerével
[89], [44]
Járművázszerkezeti modell statikus kondenzációja a dinamikus jellemzők segítségével
[40]
Dinamikus rendszer kondenzációjának egy gyakorlati megoldása
[27]
A redukált merevségi mátrix előállítása
[25], [24]
• a vázszerkezet belső csillapításának leírása
Diskontinuum struktúrák belső csillapításának modellezése
[52], [53]
A felépítmény belső csillapításának lehetséges mértéke egy városi autóbusznál
[17]
Az autóbusz felépítmény nemlineáris csillapító összetevőjének egy lehetséges modellje
[16]
• a FEM-MBS struktúrák kapcsolata
MBS és FEM alapon számított autóbusz szerkezetdinamikai jellemzők összehasonlítása
[79]
Haszonjármű merevtestszerű mozgásösszetevőinek dinamikus igénybevétele
[85], [88]
[104]
• a sztochasztikus útgerjesztés leírása
A relatív fázis függvény szerepe pálya realizációk előállításánál
[69]
Algoritmus az útegyenetlenség felületek generálására
[70], [74]
• az abroncs-talaj kapcsolat leírása
Az abroncs által módosított útegyenetlenség leírása [107],
Az abroncs által módosított útegyenetlenség tulajdonsága [95]
Hogyan írja át a rugalmas kerék az úthibákat? [93]
• a terhelési kollektívák előállítása, élettartam előrejelzés
Tehergépkocsi alvázkeret kifáradási jellemzőinek becslése
[108], [109]
A 2M62 mozdony szerkezetdinamikai vizsgálata
[97]
[35]
• a kismintás modellezés (modelltörvények)
[104], [51], [54], [56]
• az általánosított sajátérték feladat közelítő megoldása
[73]
• a paraméter identifikáció, VEM modell validálás
[91]